30 Kasım 2012 Cuma

Kamil Stoch Röportajı

FIS, Kamil Stoch’la güzel, uzun ve dolu dolu bir röportaj yapmış. Adam Malysz sonrası Polonya’nın en büyük umudu olan Stoch, geçen sezonu beşinci sırada tamamlamış ve oldukça iyi bir sezonu geride bırakmıştı. Ancak bu sene işler en azından Lillehammer’da istediği gibi gitmedi. Lysgardsbakken’daki haftasonunda elde ettiği en iyi derece 30.luktu. Röportajda yeni kıyafetlerin performansı üzerine etkilerinden yaz döneminde fazla rahatlamasına kadar pek çok şeyden sohbet etmişler Kamil Stoch’la. Buyursunlar;

FISskijumping: Geçtiğimiz üç senede yaz sezonunda kendini çok zorlamadığını, hafif geçirdiğini gördük. Bunun anlamı Yaz Grand Prix’sini Dünya Kupası kadar önemli görmüyor olman mı?

Kamil Stoch: Hayır, öyle değil. Dört sene önce bütün organizasyonlar yarıştım ve oldukça da iyi sonuçlar elde ettim. Yaz yarışlarına katılmadığım ilk senede hayatımdaki bazı değişiklikler beni buna itmişti (2010 yazındaki evliliğini kastediyor). Ama bu o yarışlara diğerlerinden daha farklı bir gözle baktığım anlamına gelmiyor çünkü yer aldığım her yarışa aynı yoğunlukla kendimi vermeye çalışıyorum, en iyimi ortaya koymaya çalışıyorum. Geçtiğimiz yaz sezonunda da bazı şeyler beni Yaz Grand Prix’sinden uzak tuttu. Bu sene ben kendim biraz uzak kalmak ve rahatlamak istedim çünkü önümdeki iki sene oldukça zorlu olacak benim açımdan.

FISskijumping: Bunu sorduk çünkü FIS sezon takvimini genişletmeyi düşünüyor yakın zamanda. Sonbaharın sonlarına doğru başlayacak bir sezon, çok daha fazla organizasyon anlamına geliyor.

Stoch: Artık hemen her sene yeni organizasyonlar ekleniyor, daha geniş bir takvime doğru yol aldığımızı görebiliyorum. Ama bu sene kış sezonu hazırlıklarımı yaparken bunları düşünmedim. Sadece biraz dinlenmek istedim çünkü bu sene Dünya Şampiyonası seneye ise Kış Olimpiyatları var. Dolayısıyla önümüzdeki iki yıl benim için çok yorucu geçecek. Bu yüzden de kafamı biraz rahatlatırken aynı zamanda içimdeki mücadele açlığını yeniden uyandırmak istedim.

FISskijumping: Yazın gündemin bir numaralı konusu yeni kıyafetlerdi. Sen de pek çok defa bu değişime adapte olmakta zorluk çektiğini dile getirdin.

Stoch: Başlangıçta oldukça zordu ve pek çok kimse ayak uyduramadı. Bazıları kolayca adapte olurken bir kısmı zorlandı – Ben büyük sıkıntılar çeken gruptaydım. Kural değişimi beni çok etkiledi ve kendimi toparlamam vakit aldı. Performansımdaki düşüşün ve dinlenmek istememin sebeplerinden biri de kıyafet değişimiydi. Pratikteki teknik değişime alışamadım, asıl zor olan buydu. Ama şimdi görece daha iyi durumdayım. Atlayışlarım geçen sezonki formuma yaklaşıyor ve önümüzdeki yarışlarda bunu gösterebilmek istiyorum.

FISskijumping: Sezon başlamadan evvel biraz ara verip kafanı dağıtmak istediğinden bahsettin. Pek çok sporcu da bu arayı diğer tutkularına ayırmayı seçti; helikopter pilotu lisansı alan da oldu motorsporları yapan da. Senin de kafanı kayakla atlamadan uzaklaştırmanı sağlayan başka tutkuların var mı?

Stoch: Evet benim de var bu tip sevdiğim işler. Ama bu sene daha çok kişisel işlerimi yoluna koymayı tercih ettim; gecikmiş bir balayı ve üniversite mezuniyetim gibi. Sonunda master diplomamı alabildim ve oldukça memnunum durumdan. Ama seneye kendim için bir şeyler yapmayı planlıyorum; planör için lisans alacağım.

FISskijumping: Bir planörü uçururken duyduğun heyecanı kayakla atlamadaki heyecanla kıyaslayabilir misin?

Stoch: Uçma işinde çok fazla adrenalin olduğuna inanmıyorum. Ama planör uçurmakla, kayakla atlamanın pek çok ortak noktası var; hava akımından faydanlanmayı bilmelisiniz, rüzgardaki en küçük değişimi bile kontrol edebilmelisiniz. Ama hepsinden ötesi hız. Bu yüzden tutuldum bu işe; bu yüzden istiyorum lisanslı bir pilot olmayı.

FISskijumping: Yaz sezonunda verdiğin arada “Future City” adında bir oyunun prodüktörüyle çalıştın. Neydi bu iş?

Stoch: BASF’in projesiydi. Benden oyunun elçisi olmamı istediler ve ben de kabul ettim. Çok güzel bir deneyim oldu benim için, hem yepyeni bir şey denedim hem de kendimi çok farklı bir açıdan gösterme şansı yakaladım, biraz da kâr elde ettim. Oyunun amacı bir şehir kurup onu temiz tutmak. Böyle bir oyun yapmaktaki asıl neden ise gençlere bir şehrin düzenini korumanın ve ürettiği atıklardan doğru şekilde kurtulmanın ne kadar zor bir iş olduğunu göstermekti. Oyunun tanıtımında yer alırken Varşova’daki Kopernik Bilim Merkezi’ni ziyaret etme fırsatı yakaladım; unutulmaz bir etki bıraktı üzerimde.

FISskijumping: BASF’le çalışmanın yanında modellikte de denedin kendini. Strubai’de, 4F’in bir fotoğraf çekiminde yer aldın.

Stoch: Sponsora sahip olmak gerçekleştirmek zorunda olduğunuz pek çok yükümlülük de getiriyor beraberinde. Sponsorlar sadece destek vermiyorlar, aynı zamanda diğer projelerde de yer almanızı, reklam kampanyalarına katılmanızı bekliyorlar. Fotoğraflara gelince, kendimi model olarak görmüyorum. Sadece işler o yönde gelişti.

FISskijumping: Fan kulübün bir takvim yaptı ve buradan gelecek olan parayı üyelerinin senin yarışlarını izlemek için yapacaklar masraflara kullanılacak. Sen de bu çabalarına katkıda bulundun. 

Stoch: Bence çok güzel bir fikir. Fan kulübüm büyümek ve daha fazla yarışa gelebilmek istiyor. Ama onlar sporun içinde profesyonel olarak yer alan insanlar değil, sadece keyif için yapıyorlar bunu. Herkes cebinden ödüyor organizasyon masraflarını, dolayısıyla sürekli olarak maddi destek arıyorlar.

FISskijumping: Fotoğraflar Stubaital’de çekilmişti. Senin kayak yapmayı da çok sevdiğini biliyoruz; buzullarda kayma fırsatı yakayalabildin mi?

Stoch: Maalesef, hiç vakit yoktu. Oldukça sıkışık bir programımız vardı. Her ne kadar sadece iki sürse de oldukça yoğundu.

FISskijumping: Bu sene Val di Fiemme’de Dünya Şampiyonası düzenlenecek. Pek çok kişi için sezonun bir numaralı hedefi bu. Sen kendisi için koyduğu hedeflerden sezon öncesinde bahseden bir sporcusun. Son şampiyona senin için pek iyi geçmemişti. Bu sefer mental olarak daha iyi hazırlandığını düşünüyor musun?

Stoch: Dünya Şampiyonası’ndan önce hala daha biraz vakit var, yani daha hazır olabilmek için zamanım var. Dünya Şampiyonası, evet, bu sezonun asıl hedefi. Açık ara en önemli organizasyon. Orada neler yapabileceğimize dair bir şey söylemek istemiyorum çünkü kimse bilmiyor neler olabileceğini. Ama hepimiz her şeyimizi ortaya koyup elimizden gelenin en iyisini  yapacağız.

FISskijumping: Val di Fiemme’de Predazzo’daki tepede yapılacak şampiyona. Orası Adam Malysz’in altın madalyalarını kazandığı tepe. Bu durum üzerinde ekstra bir baskı yaratıyor mu?

Stoch: Predazzo’dayken “burası Polonya’nın tepesi, burada kazanmak zorundayız” yazan bir tabela görmedim. Sadece Adam Malysz’in altın madalyalar kazandığı tepede bu sene Dünya Şampiyonası düzenlenecek, bu kadar. Adam’la kıyaslanmamın önüne geçemeyiz, ama önemli olan bu kıyaslarla nasıl başa çıktığımız. Ben Adam’ın başardığı her şeyi başarmak zorunda değilim. Ki böyle bir şeyi başarmak istesem de benim için çok çok zor olurdu.

Kaynak

3 yorum:

  1. uçmada adrenalin bulmuyormuş :D

    YanıtlaSil
  2. Bana öyle geliyor ki, bu sezona kafa olarak kendisini hazırlayamamış Stoch. Gecikmiş balayı, üniversite diploması bunlar çok güzel gelişmeler ama onu galiba bayağı kayakla atlamadan uzaklaştırmış. Umarım bir an önce o hırslı, azimli Stoch'u görmek nasip olur:)

    YanıtlaSil
  3. Bana öyle geliyor ki, bu sezona kafa olarak kendisini hazırlayamamış Stoch. Gecikmiş balayı, üniversite diploması bunlar çok güzel gelişmeler ama onu galiba bayağı kayakla atlamadan uzaklaştırmış. Umarım bir an önce o hırslı, azimli Stoch'u görmek nasip olur:)

    YanıtlaSil