15 Kasım 2012 Perşembe

Yaz ve Kış Dönemi İçin Modern Rampa İçi Sistemleri





Dünyanın her tarafındaki rampalar yaz ve kış operasyonları için değiştiriliyorlar. Bunun en büyük işareti iniş bölgesinin yeşilden beyaza dönüp karla kaplanmaya elverişli hale gelmesidir. Fakat izleyicilerin çok zor gördüğü şey rampaların plastikten kar gereksinimlerine değiştirilmesinin her sene (2 kere) çok büyük efor gerektiren bir iş olduğudur.

Rampa içi raylarının yazdan kışa ve kıştan yaza değiştirilmesi modern tepelerde çok daha hızlı bir şekilde gerçekleşiyor, tabii eğer böyle bir değişim gerekliyse.

Yaratıcı beyinlerden çıkan akılcı fikirler sayesinde rampa içini yazdan kışa hızlı bir şekilde değiştirmek uzun çalışmalar sonucunda ortaya çıkar. Şimdilik modern rampa içi ray sistemleri sunan birkaç tane şirket var.Bunlardan biri olan Alman Peter Riedel ile konuştuk: “Son birkaç yıldır rampa içi raylar konusu gerçek bir bilim haline geldi.” şeklinde anlatıyor Riedel. “Birkaç yaz öncesine kadar kızak yolunda kullanılan sert plastik rayların mükemmel olduğu düşünülüyordu. Daha sonra seramikle değiştirildi ve şimdi porselenle beraber eritilmiş cam kullanılıyor. Ortaya çıkan bu materyal elmasla aynı sertlik derecesine ulaşıyor. Bu alanda çok hızlı bir gelişim yaşanmakta” diyor Riedel.

Şirketinde kullandıklar teknoloji, yaz ve kış arasındaki geçişlerin çok çabuk yapılmasını sağlıyor. Riedel’in sisteminde yazın ve kışın kullanılan rayların sürekli beraber olması bu sistemi özel kılan taraf. Her iki ray da bütün sene boyunca rampa içinde duruyor.

Yaz rayları sadece kapatılıyor ve kış raylarının içi karla kaplanıyor, soğutma sistemleri aktive oluyor ve rampa içi raylar bir buz bloğuyla bölünüyor. “Biz özellikle kendi eşsiz “Çift Taraflı Ray Sistemi”mizle gurur duyuyoruz”. diyor Riedel. “ Bu sayede rampa bütün sene boyunca değiştirilmeye gerek kalmadan kullanılabiliyor. Sadece yapmanız gereken bir rayı kapatıp hemen yanındaki diğer rayı açmak ve soğutma sistemini devreye sokmak. Kış raylarının ikisi de yaklaşık 7cm’lik karla kaplandığı zaman gerekli her şey tamamdır.” Bu aynı zamanda 100m’lik bir tepeyi hazırlamak için sadece 2 metreküpün yeterli olacağı anlamına geliyor, yani geleneksel rampaların raylarının hazırlanması için gerekli olandan 30 kat daha az.

Riedel “ diğerlerinin aksine bizim “Ray içinde Ray Sistemi”mizde sadece yazdan kışa geçerken değiştirilen bir tane ray kullanıyoruz.” diye açıklıyor. “Aynı zamanda ray karla kaplanıyor ve bu da soğutma sistemine bağlı. Bu teknoloji kayakla atlama tepesi yapımcıları ve operatörleri arasında çok popüler çünkü her türlü kullanışlı bir rampa içi tipi.”

Şimdiye kadar Riedel’in rampa içi rayları Hinzenbach (AUT), Trondheim (NOR), Garmisch-Partenkirchen’de (GER) kullanıldı ve büyük bir ihtimalle yakında Oberwiesenthal’da (GER)da kullanılacak. Değişik yerde atletlerden alınan geri dönüşler Riedel için önemli.

"Biz bunu kendimi anlatmak için yapmıyoruz. Biz, aynı zamanda diğer şirketler de, kayakla atlamacılara işlerini yaparlarken olabilecek en iyi şartları oluşturmak istiyoruz. İşte bu yüzden atletlerden gelen geri dönüşlerin olumlu olması beni çok mutlu ediyor.”






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder