Dünyanın her tarafındaki rampalar yaz ve kış
operasyonları için değiştiriliyorlar. Bunun en büyük işareti iniş bölgesinin
yeşilden beyaza dönüp karla kaplanmaya elverişli hale gelmesidir. Fakat
izleyicilerin çok zor gördüğü şey rampaların plastikten kar gereksinimlerine
değiştirilmesinin her sene (2 kere) çok büyük efor gerektiren bir iş olduğudur.
Rampa içi raylarının yazdan kışa ve kıştan yaza
değiştirilmesi modern tepelerde çok daha hızlı bir şekilde gerçekleşiyor, tabii
eğer böyle bir değişim gerekliyse.
Yaratıcı beyinlerden çıkan akılcı fikirler sayesinde
rampa içini yazdan kışa hızlı bir şekilde değiştirmek uzun çalışmalar sonucunda
ortaya çıkar. Şimdilik modern rampa içi ray sistemleri sunan birkaç tane şirket
var.Bunlardan biri olan Alman Peter Riedel ile konuştuk: “Son birkaç yıldır rampa
içi raylar konusu gerçek bir bilim haline geldi.” şeklinde anlatıyor Riedel. “Birkaç
yaz öncesine kadar kızak yolunda kullanılan sert plastik rayların mükemmel
olduğu düşünülüyordu. Daha sonra seramikle değiştirildi ve şimdi porselenle
beraber eritilmiş cam kullanılıyor. Ortaya çıkan bu materyal elmasla aynı
sertlik derecesine ulaşıyor. Bu alanda çok hızlı bir gelişim yaşanmakta” diyor
Riedel.
Şirketinde kullandıklar teknoloji, yaz ve kış
arasındaki geçişlerin çok çabuk yapılmasını sağlıyor. Riedel’in sisteminde yazın
ve kışın kullanılan rayların sürekli beraber olması bu sistemi özel kılan taraf.
Her iki ray da bütün sene boyunca rampa içinde duruyor.
Yaz rayları sadece kapatılıyor ve kış raylarının içi
karla kaplanıyor, soğutma sistemleri aktive oluyor ve rampa içi raylar bir buz
bloğuyla bölünüyor. “Biz özellikle kendi eşsiz “Çift Taraflı Ray Sistemi”mizle
gurur duyuyoruz”. diyor Riedel. “ Bu sayede rampa bütün sene boyunca
değiştirilmeye gerek kalmadan kullanılabiliyor. Sadece yapmanız gereken bir
rayı kapatıp hemen yanındaki diğer rayı açmak ve soğutma sistemini devreye
sokmak. Kış raylarının ikisi de yaklaşık 7cm’lik karla kaplandığı zaman gerekli
her şey tamamdır.” Bu aynı zamanda 100m’lik bir tepeyi hazırlamak için sadece 2
metreküpün yeterli olacağı anlamına geliyor, yani geleneksel rampaların
raylarının hazırlanması için gerekli olandan 30 kat daha az.
Riedel “ diğerlerinin aksine bizim “Ray içinde Ray
Sistemi”mizde sadece yazdan kışa geçerken değiştirilen bir tane ray
kullanıyoruz.” diye açıklıyor. “Aynı zamanda ray karla kaplanıyor ve bu da
soğutma sistemine bağlı. Bu teknoloji kayakla atlama tepesi yapımcıları ve operatörleri
arasında çok popüler çünkü her türlü kullanışlı bir rampa içi tipi.”
Şimdiye kadar Riedel’in rampa içi rayları Hinzenbach
(AUT), Trondheim (NOR), Garmisch-Partenkirchen’de (GER) kullanıldı ve büyük bir
ihtimalle yakında Oberwiesenthal’da (GER)da kullanılacak. Değişik yerde
atletlerden alınan geri dönüşler Riedel için önemli.
"Biz bunu kendimi anlatmak için yapmıyoruz. Biz,
aynı zamanda diğer şirketler de, kayakla atlamacılara işlerini yaparlarken
olabilecek en iyi şartları oluşturmak istiyoruz. İşte bu yüzden atletlerden
gelen geri dönüşlerin olumlu olması beni çok mutlu ediyor.”
Kaynak: http://www.fisskijumping.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder