12 Mart 2012 Pazartesi

Planica İzleme Yönergesi




Sezon sonu geldi çattı maalesef. Bundan tam bir hafta sonra büyük bir boşluğa düşeceğiz, hele ben... Ta Ağustos'a kadar kayakla atlama olmayacak, olsa da kar üzerinde olmayacak. Ağlamaya başladıysanız asıl konuya geçiyorum.

Sezon sonunu her zaman olduğu gibi Planica'da, Letalnica'da yapacağız. Planica hep sezon sonu olur ama birkaç yıldır formalite icabı atlayışlar yapılıyordu bildiğiniz gibi. Şampiyon belli, ikinci de belli, üçüncü de belli, ee (ne belli değil it?), şeklinde gittiğimiz Sloven diyarı bu sene farklı olacak. Tabii ki Bardal artık "şampi", hata yapmazsa daha ilk yarıştan tamamlar kelimeyi. Hesaplar biraz karışık, bakalım ne kadar karışık.

Şimdi efenim, "matematiksel olarak" diye bir olay var ya, o yüzden sadece 2 şampiyonluk adayı var diyemiyorum maalesef. Ha mantık çerçevesinde iki tane var, evet ama Andi Kofler de hala işin içinde. Anders Bardal, Schlieri'nin 123 puan önünde. Bu neredeyse 1.5 yarışlık bir avantaj demek. Yani ilk yarışta Bardal ilk ikide yer alırsa, Schlieri kazansa bile şampiyon olacak son yarışı beklemeden. Hatta Schlieri'ye iki üçüncülük bile yetmiyor ne olursa olsun. .Bardal-Kofler arasında ise 168 puanlık bir fark var. Bu da şu demek oluyor, Kofler şampiyon olamaz. Bir de onu hesaplamaya mı uğraşayım?

Neyse, esas söylemek istediğime döneyim. İhtimaller:

Schlieri ikisini de kazanırsa: 200 puan alıyor, Bardal'in iki yarışta da ilk 6'da olması gerekiyor şampiyon olmak için.

Schlieri iki yarışta da podyum görürse: İki ikincilik 160, bir ikincilik bir üçüncülük 140 puan demek. İki üçüncülük yetmiyor dediydim zaten. 160'a göre, Bardal'in iki yarışta da ilk 13'te olması yetecek. Schlieri'nin 140 puan alması üzerinden konuşacak olursak, Bardal'in sadece 17 puan toplaması yetecek. bir ilk 14, yahut bir 19. bir de 26. olması misal.

Takımlarda durum ne peki bilen var mı? Yok. Anca bireyseli izleyin tabii... Pisler. Takımlar Avusturya kazandı zaten Oslo'da. Şimdi ikincilik mücadelesi var. Norveç ve Almanya arasında 265 puanlık bir fark var. Almanya'nın takım yarışını kazanamaması, Norveç'i bu sezonun takımlar ikincisi yapacak. Neyse çok bi şey yok zaten takımlarda. Boşuna kızdım.

Yayın programı yukarıda sağda. Kaçıranı seneye yayına kabul etmiyorum. Ona göre.


6 yorum:

  1. o değilde o fermuar olmasa shileri 120 puan daha fazlaydı şu an buda bardalla arasındaki fark kadar neredeyse ayı şeyin bardale olmasını istiyorum açıkçası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım senin başına gelir o. sanki schlieri o yarıştan sonraki tüm yarışları kazandıda sadece o yarış sayılamadağı için aralarında fark var.

      Sil
  2. schlieri kulm da fermuarı yüzünden diskalifiye oldu sappora ya gitmedi ki o ayakta tabiki sıfır puan aldı üstelik sappora ayağında bardal 2.lik ve 14.lük alarak bir 80 puan bir 18 puan aldı...schlieri diskalifiye olmasına sappora yarışına katılmamasına rağmen hala planica da önemli ölçüde şansı var...bu kadar aksilik ve olumsuzluğa rağmen hala iddasını koruyan schlieri benim hala en büyük favorimdir...

    YanıtlaSil
  3. bardal ve shilerininin ikisinide sevmem kofler bi mucize yaratır umarım

    YanıtlaSil
  4. Tamam kofler çok geliştirdi kendini geniş tepelerde ama bardal ve schleriyi ikisinide geçmesi imkansız hele hele itoyu. umarım ito sezonu ilk 3 te kapatır

    YanıtlaSil
  5. ilkim eda tonuç15 Mart 2012 13:31

    zaten 2 milon nüfuslu slovenya'da sadece elemeler için hafta içi günün tam ortasında saat 11deki yarışa 40.000 kişinin geldiğine inanamıyorum.. bu insanların işi gücü yok mu okulu yok mu yahu

    ...hoş ben de sadece izleyebilmek için okula gitmedim ya neyse

    YanıtlaSil