2 Mart 2012 Cuma

Durum Değerlendirmesi

Bloga yayın saatlerini girmek dışında bir şey yapmadığımı fark ettim. Bu kadar uzun süre geçti madem, kısa ama öz bir yazıyla geri döneyim.

Son 600 puan kaldı sezonun bitimine. Bireyselde müthiş bir çekişme var, her yayında söylüyorum zaten. Ben anlatmaya başladığımdan beri belki de ilk defa son yarışa kalacak her şey ve Planica yıllar sonra "sezon sonu kapanış töreni" olmaktan çıkacak. 

Anders "Lider" Bardal


                       Bana Mı Dedin Abi?


Evet kariyerinin en iyi yılını geçiriyor. Sadece sezonunu değil, yılını. Geçen sene bu dönemde başlayan bir performans yükselişi var ve sezonun tamamına yaymayı başardı. Mika Kojonkoski Norveç Federasyonu'a "Ada ben ayrılmak istiyorum" dediğinden beri coştu adam. Ancak Vikersund'a gelinirken bir şeyler oldu Anders'e. Hala iyi durumda, iyi atlıyor ama o kadar. Ritmini kaybetti sanki. Dünya Kupası'nı kazanmak için iyi atlıyor olmanız yetmez, her şeyin kusursuz olması gerekir. Yavaş yavaş kusurlanmaya başladı. Eğer Lahti'de sarı mayoyu kaybederse, ki ben Schlieri'nin alabileceğini düşünmüyorum, o zaman bir daha toparlanamaz.

Gregor "Artık Soyadını Bakmadan Yazabiliyorum" Schlierenzauer


                       Uzaklara Bakmalı Profil Fotoğrafı


Kariyerini tamamladıktan sonra "kazanacağın başka bir şey kalmadı, sezon içinde konsantrasyon kaybı yaşar mısın sence?" sorusuna, "hangi kanal?" diye cevap vere... Değil değil. "Hayır, hiçbir şey olmamış gibi devam edeceğim" cevabını veren Schlieri, aynı şekilde devam edememeye başladı. Vikersund'da da gördük, güçlü çıkmaya çalışıyor, agresif olmak istiyor ama bir şeyler izin vermiyor sanki. 

Yeni bir ekipman deniyor kayak bağlantılarında. Bana sorarsanız çıkış-ekipman  çalışmalarının hepsi Soçi hazırlıklarının bir başlangıcı. Adam Malysz (ulan Malysz'le konuştup blog yazısı içinde adamın cümlesini kullanıyorum...) de "birkaç hafta önce Schlieri'ydi ama şimdi favorim o değil" demişti. Benim de favorim artık o değil. Ama Schlierenzauer'den bahsediyoruz. 

Andi "Dişlik" Kofler


                           Bu Nasıl Fotoğraf Lan?


Yayınlarda falan da söylerim, en sevdiğim adamdır turdaki. Vikersund'da kariyerinin en iyi uçuş performansını çıkarmış olması Dört Tepe sonrası düşen performansını yükselttiği anlamına mı geliyor, bence hayır. Vikersund başka bir şey, ayrı bir disiplin adeta. Yalnız şunu söyleyebilirim ki, Kofler'deki özgüven sorunu aşılmış gibi. Yine çıkış konusundaki son 1.5 aylık rezil performansı da ortadan kalktı. Herkes onun sezon sonu ilk 3 dışında kalmasını bekliyor ama ben hala şampiyonluğun mümkün olduğunu düşünüyorum. Lahti'de kazanırsa çok kişinin kellesi gider Daver.

Kamil "Böyle Giderse İsmiyle İlgili Espri Yapacağım" Stoch 


                                     Stoch Ikınırken


"Derdin, sıkıntın nedir kardeşim?" diye sormak istiyorum kendisine. Be evladım, be güzel dostum, yıllar sonra bir numara oldun, Polonya seyircisi seni benimsedi, başbuğ kabul etti, senin hala ellerin soğuk ve yağmurlu...

Artık tecrübeli sayılır Kamil. Evet yarış kazanmaya devam ediyor ama yarış kazanmanız sizi büyük sporcu yapmaz hiçbir zaman. Önemli olan sonunu getirebilmektir. Aha karşımızda Römoren var. 8 yarış galibiyeti, 22 podyum, eski rekortmen... Ee? Öyle olmak istiyorsa olsun ama devamını getirmezse anlamsız bir kariyer yapmış olur. Lahti'de kazanırsa ilginç işler olur sezon sonu. Olsun.

Thomas "O Eski Halimden Eser Yok Şimdi" Morgenstern


                                           İpana Reklamı


Bu sezon ne için atladığını o da bilmiyor inanın. Geçen sezon 52187598 tane şey kazandıktan sonra normal aslında ama insan bir "Vikersund'da şampiyon olayım, iki kez üst üste Dünya Kupası alayım" falan der. 

Onun sorunu tamamen mental gözüküyor. Bitse de tatile çıksam diye devam ettirdiği sezonu boş geçirmek üzmüyor sanırım kendisini. Gerçi o nasıl boşluksa, dünya şampiyonası altını, takım turu şampiyonluğu falan aldı herif. Seneye düzelir, efsane efsane atlar,  yine bol bol kazanır diye düşünüyorum. İlk üç için bile şansı yok sezon sonu. (bence)

Son 6 yarış, Planica'ya 3-4 şampiyon adayı girse ne inanılmaz olur be.

3 yorum:

  1. Lahti'de bugün atlayış yapılamayacağını öğrendikten sonra gerilen sinirlerime iyi geldi bu yazı.

    Ayrıca "Schlieri ne diye Vikersund'ta yenilik peşinde koşuyor?" sorusuna bir açıklama bulabildim yazınızda. Sochi büyük hedef tabi, doğrudur.

    Değerlendirmeleriniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. hahah süper bir yazı :D favorimi belirtip rezil olma riskim çok yüksek şuan:D sezon sonunda görüşeceğiz :P

    YanıtlaSil
  3. süper bir yazı her zamanki gibi.Bence kofler şampiyon olmalı ve planica gibi bi tepede dünya kupası şampiyon adayları yarışırsa müthiş olur.

    YanıtlaSil