2 Ocak 2013 Çarşamba

Yeni Yılın İlk Yarışının Ardından Değerlendirmeler





Simon Ammann: Sadece 3,4 veya 5 metre eksiğim vardı, çok yakındı. Şimdi problemin ne olduğunu bulmam gerekiyor. Atlayıştan önce çok yi hissediyor olmama rağmen burada böyle bir sonuç almam çok aptalca. Problemlerin çok küçük detaylarda gizli olması ve bunları yarışma esnasında düzeltmeye çalışmak, benim için bu seneyi zorlaştıran şey. Oberstdorf’taki gibi güzel bir günde iyi şeyler yapabiliyorum. Bu Engelberg’deki gibi bir atlayıştı. 

Felix Schoft: Atmosfer harika ve birçok seyirci bizi destekliyor. Burada atlayış yapmak çok eğlenceli ve ben çok keyif aldım. Atlayışım biraz daha iyi olabilirdi, ama yarışabilmiş olmaktan dolayı mutluyum.

Michael Neumayer: İlk atlayışım kötü fakat ikincisi iyiydi. Sonuç ortalama oldu. İki atlayışımda da ikincisi gibi bir performans sergileseydin, en iyiler arasına girebilirdim. Hepimizin final turunda olması takım için çok önemli, ama hepimiz daha iyi sonuçlar elde edebilseydik çok daha iyi olurdu.

Severin Freund: Antrenmanlarda iyi başlayamadım. Muhtemelen bu yüzden yarışmada da işler yolunda gitmedi. Ama yine de performansımı yükseltmeyi başardım ve bu çok önemliydi. Aslında Innsbruck’taki tepe benim için çok daha iyi olmalı ama orada şimdiye kadar hiç iyi sonuçlar alamadım. Bu sefer daha iyi bir iş çıkarmak için bu düşünce bana ek bir motivasyon oluyor.

Andreas Wellinger: Dokuzuncu olarak en iyi alman olmak çok da iyi değil, fakat yinede ikinci turda sekiz atlamacımızın olması bizim ne kadar kuvvetli bir takım olduğumuzu gösteriyor. Yeni yılın başlangıcında olduğu için bu çok özel bir yarışma. Birazcık yeni yıl kutlaması yamak sonra da ertesi gün bu kadar büyük bir kalabalığın karşısında atlamak çok keyifli. Innsbruck’ta yine iyi bir atlayış yapmaya odaklanacağız ve en iyi olan kazanacak.

Anders Bardal: Aslında bu yarıştan çok bir şey beklemiyordum ve biraz şaşırdım. Güzel bir telemarkla iyi beraber iyi iki atlayış yaparsam, üst sıralar için savaşabileceğimi biliyordum. Böyle bir sonuç karşısında rahatlamak çok kolay ve şimdi kendimi rahatlamış ve dinlenmiş hissediyorum. Daha önceleri Almanya’da bir takım problemler yaşamış ve Avusturya’daki tepelerde daha iyi şeyler yapmıştık. Umalım ki işler bu sefer tam ters gitmesin.

Martin Schmitt: Harika bir atmosferde yapılan harika bir yarış oldu. Maalesef takımımız Oberstdorf’ta Severin’in aldığı podyum gibi bir sonuç alamadı, fakat çok güçlü bir takım performansı sergiledik. Yarışmadan oldukça tatmin oldum, ama ben final turunda küçük bir hata yaptım. Sonra sonuçlara bakıyorsunuz ve sekizincilikten sadece iki puan uzakta kaldığınızı görüyorsunuz. Sonuçlar birbirine çok yakın olmasına rağmen ben mutluyum. Dört Tepe Turnuvası’nda iki güzel yarışım oldu ve burada devam edersem çok mutlu olurum. Ama yine Kıtalar Kupası’nda devam etmeyi de kabul ederim tabii ki .

Anders Jacobsen: Noel tatilinden sonra böyle bir sonucu beklemiyordum. Bu benim için de sürpriz oldu. Noel’den önce Oberstdorf’ta iyi bir kamp dönemi geçirdik ve sonrasında ailemle güzel bir vakit geçirdim. Bu arada fiziksel antrenman da yaptım. Botlarımla ilgili büyük sır benim sırrım. Ama rampa çıkışındaki tekniğim, botlarımdan daha önemli. Innsbruck güzel bir tepe, 2007’de orada kazanmıştım. Innsbruck’ta iyi bir atlayış yapabilmek için iyi bir kondisyonunuzun olması gerekir çünkü orda uçmak hiç kolay değildir. Harika bir yarış olacak.

Dieter Thoma: Almanlar son yarışmada en iyiler arasında olduklarını gösterdiler. Garmisch-Partenkirchen’de ilk 10’da bir tane Alman vardı, Andreas Wellinger. Bu iyi fakat tabii ki bir önceki yarış kadar iyi değil. Podyumdan oldukça uzaktayız. Ama umudumuzu kaybetmemeli ve kendimize inanmalıyız. Belki de çok fazla şey istediler. Çocuklar çok iyi performanslar sergiliyorlar. Televizyon ratingleri de, izleyicilerin sayısı da bunu gösteriyor. Bu çok keyifli ve tamamen farklı bir atmosfer oluşturuyor.

Thomas Morgenstern: Hissiyat geri geliyor. Daha en iyiler arasında değilim ama yaklaşmak için çok çalışacağım. Yarışmadaki performansımdan oldukça tatmin oldum ve Avusturya’da yapılacak bir sonraki yarışı bekliyorum. Norveçliler fazlasıyla güçlüler ve heyecan verici bir takım sonucu çıkarttılar.

Maximilian Mechler: İlk atlayışım çok iyi değildi ama yine de final turuna kaldığım için mutluyum. İkinci atlayışım baya güzeldi ve ben çok keyif aldım. Keşke Garmisch’e daha sık gelebilsem, buradaki yarış gibi harika bir atmosferi çok az deneyimledim.
  
Andreas Wank: Atlayışlarım gayet güzeldi ve ben tatmin oldum. İlk turda rüzgar şartları açısından pek de şanslı değildim. Diğer birçoklarındaki gibi artlar olsaydı beş metre kadar daha ileriye gidebilirdim ve böylece ilk sıralara daha yakın olabilirdim.


Kaynak:    http://berkutschi.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder