25 Ocak 2013 Cuma

Dünya Gençler Şampiyonası | Sara & Jaka

Yeni genç şampiyonlarımız Çek Cumhuriyeti'nin Liberec şehrinde belli oldu.

Erkeklerde Slovenlerin başarılı ismi Jaka Hvala, zirveyi kimseciklere kaptırmadı. Her iki turda da en iyi atlayışı yapan Hvala (103 ve 102 m), haklı bir şampiyonluk kazandı. Polonyalı Klemens Muranka ikinci sırayı elde ederken Avusturya fabrikasının yeni üretimi Stefan Kraft podyumu tamamlayan isim oldu.

"Bugünkü neticeden de, atlayışlarımdan da oldukça memnunum. Hala kendimi geliştireceğim noktalar var. Burada amacıma ulaştım. Antrenmanlarım beni her geçen gün daha iyi performans vermeye itiyor. Çocukluk hayalimi gerçekleştirmiş durumdayım. Buraya gelirken madalya hayalim vardı. Antrenman atlayışlarından sonra hedefi daha da yükseğe koyabileceğimi gördüm. Buna hazır olduğumu gördüm ve başardım. Aynı anda iki farklı yerde olmak maalesef mümkün değil, Vikersund'da da atlamak isterdim oysa ki. Ancak pişman değilim. Takım olarak herkes elinden gelenin en iyisini yaptığı sürece baş edemeyeceğimiz takım olmadığını düşünüyorum. Bu yüzden amacımız geçen yılki yerimizin üstüne çıkabilmek, gayret gösterirsek bunu başarabiliriz." demiş son şampiyon; cumartesi günü yapılacak olan takım yarışmasına da atıfta bulunarak.

Küçük bir ek, ayağının tozuyla Dakar'dan gelen Adam Malysz; ilk ona üç sporcu sokan Polonya takımının performansından gayet memnun kalmış. Kendisi geçtiğimiz şampiyonaya da katılmıştı, değil mi Ozan?


Erkeklerde ilk on şu şekilde:

1. Jaka Hvala
2. Klemens Murańka
3. Stefan Kraft
4. Bartłomiej Kłusek
5. Andreas Wellinger
6. Reruhi Shimizu
7. Karl Geiger
8. Mats Söhagen Berggaard
9. Aleksander Zniszczoł
10. Ronan Lamy Chappuis

Kızları sorarsanız eğer, o cephede değişen bir şey yok... Sara Takanaşi uçmaya devam ediyor. Aynı Hvala gibi iki turun en iyi atlayışını yapan Takanaşi (98,5 ve 102 m), rahat bir birincilik kazandı. Şampiyon, "Geçtiğimiz sene Erzurum'da kazandığım ünvanı koruyabilmek çok güzel bir his. Liberec'teki tüm atlayışlarım iyiydi ve şimdi altın madalyaya ulaştım, çok mutluyum. Yine de Erzurum'un bendeki yeri ayrı. Hele ki o cag kebabı..." dedi. (Yalan, son iki cümleyi ben dedim)

İtalyan Evelyn Insam ikinciliği alırken Sloven Katja Pozun üçüncü sırayı elde etti. Favorilerden Sarah Hendrickson ise hayal kırıklığı yaratarak altıncı sırada kaldı. İlk turdaki 89 metrelik atlayışını ikinci turda 97 metre atlayarak telafi etmeye çalışsa da, podyuma çıkmayı başaramadı.



Kızların klasmanı da şu şekilde oluştu:

1. Sara Takanashi
2. Evelyn Insam
3. Katja Pozun
4. Coline Mattel
5. Ursa Bogataj
6. Sarah Hendrickson
7. Spela Rogelj
8. Michaela Dolezelova
9. Ema Klinec
10. Lea Lemare

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder