26 Şubat 2011 Cumartesi

2011 Dünya Şampiyonası @OSLO - Erkekler Normal Tepe Final || Morgi'nin Rüya Gibi Yılı Devam Ediyor

Dünya şampiyonası'nda erkeklerde ilk madalyalar sahiplerini buldu. Bu yılın Dünya Kupası'nı şimdiden en önde bitirmeyi garantileyen, Dört Tepe Turnuvası'nın sahibi Thomas Morgenstern bu sefer de Dünya şampiyonası'nı en önde bitirip altın madalyayı kazandı. İki atlayışta da en iyi puanı elde ederek haklı bir şampiyonluk elde etti Morgi. Bir diğer Avusturyalı Andi Kofler ikinci olurken, Uçan Bıyık üçüncülükte kaldı.

Kısa kısa notlarla yarışı değerlendirecek olursak:
- En son Harrachov'da kazandıktan sonra katıldığı son 10 yarışı kazanamamıştı Morgi buraya kadar.
- İlk turda oluşan podyum sıralaması, final turunda da değişmedi.
- İlk beşe giren isimler aynı zamanda Dünya Kupası sezonunun ilk beşindeki isimlerdi.
- Olumlu anlamda en büyük sürprizi 10. olan Anssi Koivuranta ve 12. olan Sebastian Colloredo yaptı.
- Olumsuz anlamda sürpriz yaratan ise bir çok isim vardı. Final turunu göremeyenler arasında ; Evensen,Kranjec,Loitzl,Hautamaeki ve Koudelka vardı.
- Andreas Kuettel bir kez daha 30. sıradan final turuna katılmayı başardı.
- Kazakistan ilk Dünya Kupası puanlarını elde etti Nikolay Karpenko'nun 30. olarak aldığı bir puan ile.
- Dünkü sisten eser yoktu bugünkü yarışta. Ne sis ne de çok olumsuz rüzgarın olmaması, akıcı bir yarış izlememize olanak sağladı.
- Tribünlerde Norveçliler'den çok Polonyalıları gördük. Bunda Polonyalılar'ın yarışlara bayraksız gelmemeleri olduğunu da söyleyebiliriz. Bayrakların da boyutları bayağı bir büyük olunca, sanki tribünlerde sadece Polonyalılar varmış gibi oluyor.

1.50Morgenstern, ThomasAt101.5107.0269.2
2.47Kofler, AndreasAt99.5105.0260.1
3.48Malysz, AdamPl97.5102.0252.2
4.49Ammann, SimonCh97.5101.5247.6
5.46Hilde, TomNo94.0101.5244.8
6.41Stoch, KamilPl94.0101.0240.5
7.43Freund, SeverinDe95.5100.0239.2
8.42Schlierenzauer, GregorAt93.598.0235.2
9.34Bardal, AndersNo97.098.5232.6
10.23Koivuranta, AnssiFi98.594.0231.9

6 yorum:

  1. morgi'ye kofi'ye çooooooooook sevindim.... ilk üçte 2 avusturyalı :))) hayalimde buydu ama biri eksik gregor schlierenzauer :!!!!! olsun sonuç olarak ilk on sırada 3 tane avusturyalı :))) :))) ve şampiyon bir avusturyalı :))) harika bir sene morgi için böyle devam mogi :)))) simi ne kıyafet ne aparat bu sene morgi yi geçemiyorsun ahahaha :D :D

    YanıtlaSil
  2. Simi olamadı diye çok sevinçli birileri :P morgi hakkaten bileğinin hakkıyla kazandı.ama kofiyi hiç tahmin etmiyodum , kofi yerine hilde olsa daha iyi olurdu aslında, MALYSZ e de çok sevindim doğrusu ama avusturya dublesi...Yani bilemiyorum açıkçası hevesim kurasğımda kaldı , pek eğlenmedim izlerken(avusturya) ama umarım yarın norveç alır altını kendi evlerinde!!!:D

    YanıtlaSil
  3. benim her zamanki favorim malysz tir. şampiyon olsaydı iyi olurdu.yarışıizleyemedim onun için tam yorum yapamayacağım. birdahakine inşaallah :)))

    YanıtlaSil
  4. ne zaman türk sporcuları dünya kupasında görücez acaba ?

    YanıtlaSil
  5. ahahaha dehan çoşkun :))) bildiğiniz gibi hep benim dediklerim çıkıyor :D :D yanlış taraftasınız :))) schlieri dışında tabi onu ilk 3 te görmek isterdim ama olsun antremanlarda yaptığı 110 m atlayış ile rekor onun elinde :D :D yani ortada bir avusturya gerçeği var :)) morgi ye de sevindim kofi yede :)) avusturyadan kim şampiyon olsa çok sevinirim :)) seviyorum ben o ülkeyi :)) tam bir rüya takım :))

    YanıtlaSil
  6. türk sporcusumu ?? vala ben neden türk sporcusu yok diye hiç üzülmüyorum.... şu anda izlediğim bana yetiyor bile.... illa olsun diye bir derdim yok....ben türklere güvenmiyorum....bir türk ün eksikliğininde hissedildiğini de sanmıyorum. çok sevdiğim futboldan soğuttular şimdii öl deseler öleceğim spor olan ski jumping den soğutmalarını istemem...... futboldan başka hiç bir spora gerektiği kadar önem vermeyen bir ülke insanlarının bu sporu izlemesini istemem... hayatları futbol olan insanlar bu spordan ne zevk alıcaklarını bilmezler.... açık konuşuyorum.... ben görüceğimi gördüm türk sporcusu kendini herşeyi yaparım edasında yüceltiyor.... ben inanmıyorum... bu spor dalına yıllarını veren ülkeler dururken ben illa türk diye bir sporcuyu destekleyemem.... zamanında yapılmadı....hayatımızı futbol yaptılar... şimdi destek beklemesinler..... ayrıca ben yeni anladımki türk sporcusu kendini vazgeçilmez zannediyor... kendilerini herkesten çok önemsiyorlar... üniversite oyunları türkiye de yapıldı diye atmadıkları hava kalmadı ama madalya var mı sadece bir tane sonunculuklar sondan 3lük 10.luk biz bu kafayla kış sporlarında hiç bir şey olamayız ama dünya kupasının bir ayağının kiremit tepede olmasını isterdim... düzgünce bir spor dalı izleyip düzgün sporcular görmek için !!!!!

    YanıtlaSil