12 Ekim 2010 Salı

FISskijumping.com Röportajları #1-Dawid Kubacki


Kubacki bu yaz ciddi bir çıkış içerisinde. Geçen sezon da zaman zaman adını duyuran bu genç adam FIS Summer Grand Prix’yi inanılmaz formdaki büyük isimlerin ardından çok başarılı bir performansla beşinci tamamladı.

Polonya Adam Malysz’in veliahtını bulmakta zorlanırken Uçan Bıyık bu arayışa zaman tanımakta ısrarcı ve resmen şarap gibi, yıllar geçtikçe üstüne daha fazlasını ekliyor. Kubacki de biraz da bu sayede belki çok büyük bir baskı hissetmeden bu sezon çıkışını sürdürecek ve Polonya’ya çok büyük bir umut verecek gelecek açısından.
Gerçi bu umudu verdi ama daha önce de birkaç çok yetenekli isim olmuştu ve açıkçası pek çoğu istenene ulaşamadı. Ama Kubacki buralardan ayrılacak gibi gözüküyor. Umalım ki girdiği bu doğru yolda devam etsin.

Neyse biz post’un ana konusuna geçelim. Bildiğiniz üzere çeşitli kayakla atlama kaynaklarından haberleri olabildiğince sıcağı sıcağına sunmaya çalışıyoruz. Bu anlamda FIS Ski Jumping’in gerçekleştirdiği röportajlar da çok güzel olanaklar tanıyor. Summer Grand Prix’nin bitişinden sonra FIS Ski Jumping, bu genç Polonyalı’yla güzel bir röportaj gerçekleştirmiş.

Kubacki’yi anlamak, hedeflerini öğrenmek açısından oldukça net ve güzel bir söyleşi olmuş. Burdan buyrun;

FISskijumping: Dawid, geçtiğimiz yıl sadece çok yakından takip edenler biliyordu senin adını. Performansındaki bu inanılmaz yükselişin kaynağı nedir?

Kubacki: Sanırım bu bahar yaptığım çalışmalardan kaynaklanıyor. A Takımı’na yükseldim ve bu bana oldukça yardımcı oldu. Harika imkanlarımız var ve ben de bu imkanlardan maksimumda faydalanmaya çalıştım bu da benim gelişmemi sağladı. Ama dürüst olmak gerekirse yaz sezonunda bu kadar iyi atlayabileceğime ihtimal vermiyordum.

FISskijumping: Avusturya’yı Nation’s Cup’ta yenmek sen ve Polonya Takımı için öncelikli hedeflerden biri mi? Çünkü yaz sezonunda sıralamada öndesiniz.

Kubacki: Hayır, biz sadece kendimizle ilgileniyoruz. Biz sadece yoğun çalışmamıza devam edip atlayışlarımızı hep bir üst seviyeye çıkarmaya çalışıyoruz. Bu şekilde devam ettiğimiz sürece kış sezonunda neler olabileceğini göreceğiz. Tabii ki Avusturya’yı yenmek çok güzel olur. Ama olmazsa da bu da kötü bir şey değil, sadece onların daha iyi olduğunu gösterir.

FISskijumping: Oslo’da takımla beraber altın madalyayı almanız mümkün olur mu bu sene? Çünkü bu yaz ilk takım galibiyetini yaşadın Hinterzarten’de.

Kubacki: Bunun için çok çalışacağız. Ve eğer ilerlemeye devam edersek bu mümkün. Elbette gerçekten iyi bir günümüzde olmamız lazım ama yine de bunu başarabileceğimizi düşünüyorum. Evet, bu mümkün. Bu konuda iyi bir his var içimde.

FISskijumping: Kış sezonunda da yazınki kadar iyi atlayabileceğine olan güvenin nerden geliyor?

Kubacki: Şuan yaptığımız çalışmalar kış sezonu için bizi hazırlıyor. Bütün antrenmanlar, kamplar.. Hepsi. Tüm çalışmalarımız bizi daha güçlü ve daha iyi hale getiriyor. Bu yüzden yazın gerçekleştirdiğim performansı kış sezonuna da taşıyabilecğeime inanıyorum. Ben sadece yapabileceklerime inanıyorum. Çok çalışıyorum ve bu çalışmalarımızın bizi daha iyiye götüreceğine inanıyorum.
FISskijumping: Peki kişisel hedeflerin neler?

Kubacki: Bu oldukça büyük ve hırslı bir istek ama dünyanın en iyi altı atlayıcısı arasına girmek istiyorum.

FISskijumping: Önümüzdeki sezonda seni ne mutlu eder? Çalışmalarının karşılığını aldığını gösterir?

Kubacki: Kendimi ve yapabileceklerimi dünyaya göstermek ve galibiyetler kazanmak.

FISskijumping: Oslo’da Holmenkollen’de yapılacak olan Dünya Şampiyonası sana ne ifade ediyor?

Kubacki: Bununla ilgili söylenebilecek tek bir şey var: Önümüzdeki sezon içerisindeki en önemli mücadelemiz olacak. Ve herkes burada iyi işler başarmak istiyor.

FISskijumping: Adam Malysz senin için ne ifade ediyor?

Kubacki: Çok, çok iyi bir atlayıcı. Bizim Polonyalı atlamacıların dünyanın en iyisi olabileceğine inanmamızı sağlıyor. Ama aynı zamanda çok iyi bir arkadaş. İdolüm değil çünkü bir idolüm yok. Ama hepimizin ondan öğrenecek çok şeyimiz var.

FISskijumping: Motton nedir?

Kubacki: Her zaman olumlu düşün.

Çeviren: Umut Özel (Vecchias)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder