21 Şubat 2012 Salı

Erzurum Günlüğü -1-

- Birkaç yıl önce Afyon’a gitmiştim. -8 derece miydi neydi… O gün “Bundan daha fazla üşüyemem herhalde demiştim. Hayır kar seven insanım bir de ama soğuk yerindeydi yani. Erzurum’da şunu yazarken -26 derecelik bir şey var. Isı değil, sıcaklık değil, ne boksa. Çift çorap, çift bere, çift eldiven şeyediyorum, olmuyor.

- Tesisler cidden enfesmiş. Cağ kebabı daha enfes ama. Açık konuşayım, sossuz, baharatsız cartsız curtsuz sade bir etin o kadar güzel olması bambaşka bir olay.

- Şehir donmuş. Sokak lambasının tepesinden başlayıp yere değen sarkıt gördüm. Erzurum’dan dünyaca ünlü bir kayaklı koşucu çıkmadıysa şimdiye kadar, bunun tek sebebi insanların kayak takmaması… Kayaksız koşu yapıyorlar. Dışarıda kar var sadece, altında ne olduğu bilinmiyor. Donmuş bir canlı da olabilir, bank da olabilir…

- Organizasyonda sıkıntı yok şu an. Açılış töreninde Atatürk Üniversitesi’nin folklor ekibi sahne aldı. Bir de Grup Laçin’in tombiği vardı, ne alaka anlayamadık.

- Füniküler kapalı olduğundan tepeye merdivenlerle çıktık. Kaç merdiven olduğunu saymadık ama 150 vardır rahat. Hava zaten buz, o havada derin nefes ala ala tepeye… İnkaların tapınak tırmanışı gibi… Zaten ayı gibi öksürüyorum, yarın sabah ya zatürreyim, ya da ölümsüz oldum.

- Hepinize donmuş sevgiler.

Ozan Sülüm

3 yorum:

  1. -26 derecede insanın şuuru bile donar :) Şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Yazdıklarınızı gülümsemeyle okuduğum için kendimden utanıyorum. :D Ne diyeyim Allah kolaylık versin :)

    YanıtlaSil
  3. ya zatürreyim ya ölümsüz hissiyatını bende yaşamıştım :)

    YanıtlaSil