8 Aralık 2011 Perşembe

Martin Schmitt Röportajı

FISskijumping.com’un Martin Schmitt’le yaptığı röportaj. 4 kez Dünya Şampiyonu ve Dünya Kupası’ndaki 16. sezonuna giren Martin Schmitt, kabuk değiştiren çok önemli yetenekleri sunan Almanya takımındaki hala daha en önemli parça belki de. Duruşuyla, tecrübesiyle değişim sürecindeki takımına kuşkusuz çok büyük katkılar sağlıyor.

FISskijumping: Martin, Kuusamo’daki açılışta yer almadın. Dizinin durumu ne?

Martin Schmitt: Dizim iyi durumda şuan. Kasım ayının başlarında biraz sıkıntı çektim ama sonrasında tekrar antrenmanlara devam edebildim. Elbette çalışma sırasında zaman zaman ekstra aralar vermemi gerektirebiliyor ama şuan gayet iyi bir iyileşme sürecindeyim. Tam anlamıyla fit ve hazır hale gelmem biraz daha vakit alacaktır ama şuanki durum da gayet kabul edilebilir seviyede.

FISskijumping: Geçtiğimiz günlerde Lillehammer’deki normal tepeden atlayışlar yaptın. Atlayışlar ve şartlar nasıldı?

Schmitt: Geçtiğimiz Cumartesi günü geldik Lillehammer’a. Pazar ve Pazartesi ise normal tepeden atlama fırsatım oldu. Şartlar biraz zorlayıcıydı. Bu yüzden geniş tepede çalışma şansımız hiç olmadı. Ama en azından normal tepede dört antrenman seansı geçirebildik.

FISskijumping: Bu dönemde ilk yarışlarından ne gibi beklentilerin var?

Schmitt: Çok fazla birşey beklemiyorum çünkü hazırlık döneminde antrenmanlarıma sıklıkla ara vermek zorunda kaldım. Formum öyle çok da kötü değil ama az atlayış yaptığım için ritmimi bulamadım henüz. Şuan sadece çıkıp iyi hissedeceğim atlayışlar yapmak istiyorum.

FISskijumping: Dört Tepe Turnuvası yada Vikersund’taki Kayakla Uçma Dünya Şampiyoası gibi büyük organizasyonlar için belirli hedeflerin var mı yoksa turnuva turnvuva mı değerlendiriyorsun?

Schmitt: İdeal olan sezonun en önemli ayaklarında fit ve formda olabilmek. Asıl hedef bu ve bunu başarmak için herşeyi denersiniz. Elbette bunun zamanlamasını tutturmak çok kolay değildir. Herşey ya bir hafta erken çok güzel gitmeye başlar antrenmanlarınızda, yada bir hafta geç. Asla kolay kolay orta yolu bulamazsınız. Sezonun tamamında en üst seviyede performanslar gösterebileceğimi sanmıyorum fakat seçici olan ayaklarda elimden gelenin en iyisini ortaya koymak istiyorum. Elbette 4 Tepe Turnuvası için en iyisini isterim eğer yapabileceksem ama zaten herkes bunu istiyor. Her Dünya Kupası ayağı çok önemli ve ben haftadan haftaya kendimi kanıtlamak istiyorum. Ama yine de 4 Tepe Turnuvası bu sene benim için en önemli olay, Kayakla Uçma Dünya Şampiyonası’ndan bile daha önemli.

FISskijumping: Bir kaç gün önce Werner Schüster bir röportajında senden istikrarlı bir şekilde müthiş dereceler beklemediğini ama belirli ayaklarda en iyi performansını görmek istediğini söyemişti. Bir atler, bir sporcu olarak bu açıklama hakkın ne düşünüyorsun? Üzerinde baskıyı biraz alıyor mu?

Schmitt: Werner Schüster ne söylediğini bilir. Durumu hiçbir şüphesi olmadan ve realist bir şekilde değerlendiriyor. Bu onun bakış açısı, başka birşey söylemesine gerek var mı?

FISskijumping: Ayrıca yine seninle alakalı olarak takımdaki sosyal rolünden bahsetti. Takımdaki konumunu kendin nasıl değerlendiriyorsun? Senin gibi inanılmaz tecrübeli ve başarılarla dolu bir sporcunun takım içerisindeki dinamiklere katkısı nedir?

Schmitt: Çok fazla var, ama söylememeyi terchi ederim. Takım içerisinde harika bir atmosferimiz var. Pek çok genç sporcumuz var ve herkes takımdaki bu geniş yaş aralığından fazlasıyla faydalanıyor. Benim eğer takımınızda birkaç tane genç ve öğrenmeye açık kişi varsa çok iyi. Bu spordaki hemen her olabilecek şeyle ilgili tecrübem var ve bunları yeri geldiğinde gençlere aktarabilmek çok güzel birşey. Ben ne kadar konuşsam da onlar zaten ne yapmaları gerektiğini biliyor oluyorlar. Benim onlara verdiğim tavsiyeler nasıl atlayacakları hakkında değil, bunu zaten biliyorlar. Ben daha çok için sporcu karakteri kısmıyla, duruş kısmıyla ilgileniyorum. Spora olan uyumlarını artıracak bazı davranışları öğrenmelerini istiyorum.

FISskijumping: Beklendiği gibi Avusturya Dünya Kupası’nın açılış ayağında, Kuusamo’da yine domine eden taraf oldu. Geçtiğimiz sene gibi bir sezon mu izleyeceğiz yoksa Almanya gibi Avusturya dominasyonunu yenmeye aday ekipler görüyor musun? En azından zaman zaman bunu başarabilecek.

Schmitt: Bizim takımımızdan tabii ki Severin Freund ve Richard Freitag. Yaz boyunca istikrarlı olarak çok üst düzeyde atlayışlar yaptılar. Antrenmanlarda da görüyorum onları ve oldukça istikrarlı bir form düzeyleri var. İşte bu istikrarlı durumları yüzünden Dünya Kupası’nda iyi işler bekliyorum onlardan. Hatta sezonun sonunda Dünya Kupası’nda ilk 10’da olacaklarına inandığımı bile söyleyebilirim. Elbette hiçbir zaman tahminlerinizin garantisi yoktur, özellikle bizim sporumuzda. Çünkü işler harika gidiyorken bir anda problem yaşamaya başlamanız arasındaki süre göz açıp kapayıncaya kadar geçer. Severin ve Richard için kolay bir sezon olmayacak ama ikisinde de her yarışta podyum görebilecek potansiyel fazlasıyla var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder