12 Ocak 2014 Pazar

EFSANE TARİH YAZIYOR

Podium_kulm_14_kopie
 

Avrupa'ya bir türlü gelmeyen kış yüzünden taşıma karlarla donatılan kayakla atlama tepelerinden birinde, Avusturya'da Tauplitz/Bad Mittendorf'taki Kayakla Uçma Tepesi Kulm'da dün muhteşem bir yarış koşuldu. 41 yaşındaki(ve 7 ay, 4 günlük) Japon sporcu Noriaki Kasai tüm rakiplerini geride bırakarak Kayakla Uçma Dünya Kupası ilk ayağının ilk yarışını kazandı ve kayakla atlama tarihine en yaşlı kazanan olarak geçti. İlk turu 196 m.lik muhteşem atlayışı ile birinci sırada kapatan Kasai, final turunda tam 197 m.lik atlayışı ile tarih yazarak yarışın galibi oldu.

Ben yarış sırasında sınav gözetmenliği yapmakta olduğum için bu inanılmaz yarışı, tarihî anı canlı yaşamadım. Bu sabah banttan yayında izleme şansı buldum ve inanılmaz duygulandım. Atlayışının hemen ardından Schlieri, Stoch, Prevc, Freund, Kranjec hepsi koşarak, hatta bazıları şapkalarını çıkarıp eğilerek onu tebrik ettiler. Yarışı ikinci ve üçüncü sırada tamamlayan Prevc(21) ve Schlieri(23) ile arasında yaklaşık 20 yaş var, başardığı şeyin büyüklüğü gerçekten inanılmaz! Keza Japon koç Yokokawa'yı diğer takım koçları içtenlikle tebrik ettiler, çok özel bir andı.
 
 
Geçen sene de Noriaki zaman zaman podyum getirebilecek performanslar sergilemişti. Her seferinde acaba, şimdi gelir mi diye heyecanla beklemiştim. Bu sene de öyle oldu, kendisi de ifade ediyor zaten, gerek fizikî gerek psikolojik durumunun gayet iyi ve kendisine güveninin tam olduğunu söylüyor. Bu galibiyet neticesinde şu anda Kayakla Atlama Dünya Kupası sıralamasında 4. sıraya yükseldi. 3. sıradaki Schlieri ile arasında 50 puan fark var. Bu zaferin ardından Noriaki'nin daha neler başarabileceğini merak ve sabırsızlıkla bekliyorum doğrusu!

Öte yandan Prevc'in ikinciliği, Kranjec'in beşinciliği ve Tepes'in yedinciliği Slovenya adına büyük moral oldu. Kranjec için bu derece bugünkü ve daha sonraki kayakla uçma yarışlarında önemli bir motivasyon olacaktır diye düşünüyorum.

Yine üçüncü sırada yarışı tamamlayan Schlieri aldığı sonuçtan gayet menun, kendi seyircisi önünde tekrardan podyumda olmaktan çok mutlu, onun için de işlerin artık eskisi gibi iyi gitmeye başladığını umuyorum, en azından bu sonuç, hem kendine güvenini artıracak hem de onu hırslandıracaktır.
Alman Severin Freund dördüncü sırayı aldı ve formunu düzeltti gibi, ama yarışın öne çıkan bir diğer sonucu bana göre Kanadalı Mackenzie Boyd-Glowes'in elde ettiği 9.luk! Boyd-Glowes ilk ona girerek en iyi kariyer derecesini elde etmiş oldu!

Bugün ikinci yarış saat 15.00'ten itibaren Eurosport International'da Ozan Can Sülüm'ün anlatımıyla naklen yayınlanacak. En az bu yarış kadar muhteşem bir şeye tanıklık etmek istiyorsanız, tam vaktinde ekranlarınızın başına geçiniz. İyi pazarlar:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder