7 Ağustos 2012 Salı

WISLA 2012 YAZ GRAND PRIX YARIŞMASI(3. GÜN)

ADAM MALYSZ GALERİSİ


          Yarışma ve heyecan geride kalmıştı ama şimdi başka bir heyecan beni bekliyordu. O da, Adam Malysz Galerisi'ni gezmek!

           Otelden ayrılıp eşek ölüsü ağırlığındaki çantamla yola koyuldum. İlk hedefim, doğru halk otobüsüne binip şehir merkezine varmadan galerinin olduğu durakta inmekti. Ancak bunu şansa bırakmak istemedim ve Basın Merkezi'nde tanıştığım bir arkadaşımdan yardım istedim. O da, sağolsun, hangi otobüse bineceğimi internetten buldu. Bir de kağıda lehçe 'Bu otobüs Adam Malysz Galerisi'nden geçer mi?' diye yazıverip bana şoföre bunu göstermemi istedi. Neyse ki, tüm bu emekler sonuç verdi ve ben sağsalim Galeri'ye ulaştım.

Galeri, dağ evi şeklinde müstakil bir bina. İçerde sadece görevli bir kız vardı, maalesef galeri hakkında ingilizce yazılmış bir broşür falan mevcut değil, ama hazırlanıyormuş. Görevli ingilizce bildiğinden merak ettiğim şeyleri ona sorabildim. Etrafında pek çok hediyelik eşya vardı. Bana sadece son odada fotoğraf çekebileceğimi söyledi ve içeri girdim.
             Girer girmez kupalardan yansıyan o ışık süzmeleri ile gözlerim kamaştı! Her taraf kupa, hepsi kristal, tek kelimeyle muhteşem! Duvarlarda Malysz'in giydiği numaralı atletler  asılı! Her yer kupa, ödül, nişan dolu! Şimdi, ne kadar inanılmaz bir kariyerin sahibi olduğunu ve aynı zamanda sporcu olarak ne kadar takdir edildiğini daha iyi anlıyorum.




              Diğer odalarda yine kupalar(özellikle 4 Tepe kupalarının çok güzel olduğunu söylemeliyim, hepsi kocaman ve kristal!), kullandığı kayak takımları, formaları ve botları bulunuyordu. İçerde Adam Malysz'in Dakar Rallisi'nden bir fotoğrafı da vardı!





              En son odada kullandığı kayakların yanı sıra eski kayak takımları(boyasız ve ahşap) da vardı. Çocukken kullandığı kayak takımları da hemen yanı başında. 
              Bu odada dikkat çeken köşelerden birisi, kayakların atlayışa hazırlanması için yapılan işlemin görsel olarak sunulduğu yer. Sabuna benzeyen kalıp şeklinde bir şey kayakların altına sürülüp yine ütüye benzeyen bir aletle üzerinden geçiliyor, sanırım onun altı sıcak.

               Bunun dışında odada Malysz'e hediye edilen pek çok eşya var, ahşap objeler, ödüller(Salt Lake City'de aldığı gümül madalya ve Kupa) burada yer alıyor. Hiçbir objenin altında ingilizce bir açıklama olmadığından tahminen söylüyorum, Malysz'e bazı nişanlar da verilmiş.


               Sonuç olarak, etrafınızda boş kalmış tek bir noktanın bile olmadığı, tıka basa ödül, kupa ve diğer eşyalarla dolu bu galeri, mutlaka kayakla atlama severler tarafından görülmesi gereken bir yer! Üstelik yetişkinler için de giriş ücreti sadece 5 zloty=1.5 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder