24 Mayıs 2012 Perşembe

KRANJEC :"TÜRK TAKIMININ ANTRENÖRÜ, BINE NORCIC'TEN ETKİLENDİM..."

Geçen senenin kahramanlarından,Dünya Kayakla Uçma Şampiyonu Robert Kranjec,özel şeyler anlattı.                                                          




"KÜÇÜKKEN,ŞU ANKİ TÜRK TAKIMININ ANTRENÖRÜ,NORCIC'TEN ETKİLENDİM..."

Kayakla atlama'ya ne zaman başladın? Seni teşvik eden şey ne oldu ?
Başladığımda 9 yaşındaydım.Eski kayakla atlamacı Bine Norcic'den çok etkilenmiştim.Bu aralar Türk Takımı'nı çalıştırıyor.

Atlama öncesinde,sırasında ve sonrasında neler hissediyorsun?Zamanın durduğu gibi bir hisse kapılıyor musun ?
Atlayışımdan önce sadece atlayışa konsantre oluyorum.Tabi atlayıştan sonra önemli olan atlayışın iyi ve kötü olması oluyor.Zaman durmuyor ama tahmin ettiğinizden çok daha uzun sürdüğünü hissedebiliyorsunuz.

Yarışlar arasında kendini nasıl hazırlıyorsun ?
Fitness antrenmanlarım var ve psikoloğa gidiyorum.

Sence geniş tepe,normal tepe ve kayakla uçma tepesi arasında büyük bir fark var mı ?
Tabii ki fark var.Büyük tepelerde daha çok hız aldığınız için daha uzun atlayışlar yapıyorsunuz.

"EN SEVDİĞİM TEPE PLANICA..."
Hangi tarz tepeleri seviyorsun ?
En sevdiğim Tepe Planica.Ama Vikersund'u da seviyorum.

Yaz Grand Prix'lerinde yarışmayı düşünüyor musun ?
Evet.

Seneye için hedeflerin neler?
Elbette bir iki hedefim var.Onları kazanmak istiyorum.Geçen sezonum iyiydi ama...Her zaman daha iyisi olabilir.

Sen bir kayakla uçma yarışını kazanan ilk Slovensin.Kazandığında nasıl hissettin?Sende nasıl bir etki yaptı ?
Tabii ki harikaydı.Kayakla uçmayı çok seviyorum ve bu birincilik kariyerimde önemli bir basamak oldu. 

Bu sıfat sende bir şeyler değiştirdi mi ? Amaçlarında değişiklik oldu mu ?
Aslında çok da bir şey değişmedi.Sadece şu an benden daha çok beklenti var.Tabi bundan şikayet etmiyorum.

"PLANICA'YI KAZANMAYI UZUN SÜREDİR HAYAL EDİYORDUM..."
Ayrıca sen Planica'da kazanan ilk Slovensin de.Sana nasıl hissettiriyor?Bu senin en güzel birinciliğin miydi ?
Elbette Planica'yı kazanmayı çok çok uzun süredir hayal ediyordum.Aslında Planica'ya ilk geldiğimden beridir.Slovenya'lı hayranlarımın önünde en iyi performansımı gösterebilmek istiyorum.Sonunda bunu yaptım ve bundan çok gurur duyuyorum.

Sence takım birinciliği mi yoksa bireysel birincilikler mi daha önemli?
Bireysel birinciliklerin bende daha farklı bir yeri var.Ama takım birincilikleri önemli değil demiyorum.Her bir birincilik sizi mutlu ediyor.
.

Kayakla atlama kariyerinden sonra ne yapmayı düşünüyorsun?
Bunu henüz düşünmedim.

Köpeğin Ozzy'yi Planica'da gördük.Onu başka yarışlara götürüyor musun? O da kayakla atlamayı seviyor mu ? ;)
Evet onu Planica'da görebilirsiniz.Onu kayakla atlamanın k'sinden bile haberdar olduğunu sanmıyorum çünkü eşimin söylediğine göre tüm yarışlar süresince hep uyuyormuş.




Kaynak: www.skijumping-slovenia.de


1 yorum: