5 Şubat 2016 Cuma

Domen'le Peter'in İzinden

Geçtiğimiz hafta Twitter'dan bir mesaj aldık. Melis Öztek Domen Prevc'la ufak bir söyleşi yaptığını, 2012'den kalma Peter Prevc röportajımız gibi küçük kardeşe sorular sorduğunu söyledi. Malum, biz Peter'le o röportajı yapmasak Dört Tepe falan alamazdı. 

Neyse, başlık durumu anlatıyor zaten. Bakalım bu röportaj Domen'in yolunu açacak mı?



Kayakla Atlamaya Nasıl Başladın?

Kardeşlerim kayakla atlama takımındaydı ve ben de kendimi denemek istedim. Birkaç antrenmandan sonra sporu gerçekten çok beğendim ve annem beni bir kulübe yazdırdı.

Slovenlerin kayakla atlama ilgisi nereden geliyor?

Oh! Bilmiyorum. Kayakla atlama muhteşem bir spor ve Slovenya Milli Takımı şu anda oldukça yüksek bir seviyede. Tüm ülke biz yarışırken ekran başında oluyor ve iyi bir atlayış yaptığımızda çok seviniyor.

2018 Kış Olimpiyatı hakkında bir şeyler sormak istiyorum. Çalışmalarında Pyeongchang'e özel,  orası için belirlediğin bir hedef var mı?

Bir gün olimpiyatlarda yarışmak ve madalya almak istiyorum. Ama henüz kariyerimin başındayım ve olimpiyat madalyası için önümde uzun bir zaman var. Doğrusunu söylemek gerekirse bunun hakkında çok fazla düşünmüyorum.

Yarışlardan önce kendini nasıl motive ediyorsun?

Genelde kendimi özel bir yolla motive etmiyorum. Yarışlar öncesinde gerçekten kendime bir hedef belirlemiyorum, işin stres boyutunu artırmamaya çalışıyorum. Sadece olabildiğince uzağa atlamaya çalışıyorum hepsi bu. Sadece atlayışımdan hemen önce kendi kendime "Herkese ne yapabildiğini göster" diyorum 

Çok gençsin ve senin yaşıtların kayakla atlama severlerin büyük çoğunluğunu oluşturuyor artık. Bu nasıl bir duygu? Hayranlarının olması neler hissettiriyor?

Fanlarım olduğu gerçeği hakkında ne düşünmem gerek bilmiyorum. Hem kariyerimin başındayım, hem de bu çok yeni ve garip bir duygu. Ama sanırım yavaş yavaş alışmaya başladım.

Bunu çok merak ediyorum: Soyadın nasıl telaffuz ediliyor? Ülke ikiye bölündü: Prevuc ya da Prewc?

Soyadım Prewts gibi telaffuz ediliyor.

Senin için tek kelimelik/cümlelik sorularım var. Sende uyandırdığı ilk hissiyatı söyleyebilir misin?
Bilime Bayılırım! ( I Love Science dedi gerçekten)

Kayakla Atlama - Her şeydir.

Türkiye - “Renkli” aklıma gelen ilk kelime.

Kayakla Uçma - Bir gün denemek istiyorum

En iyi Atlamacı arkadaşın - Yerel kayakla atlama kulübümden Jan. Ama eğer Dünya Kupası'ndan bahsediyorsak Daniel Andre Tande.

En sevdiğin tepe hangisi - Engelberg

Peki Engelberg - İnanılmaz bir deneyim 

Kranj - En iyi kent!

Genç kayakla atlamacılara tavsiye - Koçunuzu dinleyin!

Emoji - Emojileri seviyorum 



Teşekkürler! Son olarak Türk atlamacılara ve fanlara söylemek istediğin bir şey var mı?
Türkiye... Ziyaret etmeyi çok isterim! Ve Türk fanlar; kayakla atlama izlemeye devam edin!

Söyleşi: Melis Öztek 

PS: You can find the interview in English here

2 yorum:

  1. Eline sağlık Melis! Çok güzel, enerjik, keyifli bir röportaj olmuş gerçekten! Sayende Domen hakkında ilginç bazı şeyler öğrenebildik, tebrikler.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim! Beğendiyseniz ne mutlu bana!:)

    YanıtlaSil