26 Mart 2013 Salı

Sezonun Ardından

Dünyanın en kötü başlığını attım galiba. Hadi kötü demeyeyim de, klişe. Bu yazıyı kim okuyacak çok emin değilim. Kayakla atlama izleyen insan da sayısı giderek azalıyor, gelin kabul edelim.

Ben çoktan kabul ettim. Yarış listesinde Türk olmaması sebeplerde ilk sırada, ki galiba hiç olmayacak. Sporcu olmadığı için değil, başka sebeplerden. İkincisi de sporun içinde top olmaması. E o da hiç olmayacak. Schlieri inanılmazmış, hikayeler çok güzelmiş, Kasai androidmiş, önemli değil. Birisi düşerse, ya da bizim sporculardan biri başarımsı bir şey kazanırsa haber oluyor işte. Gerçi o da yanlış haber oluyor. 3 yıl oldu, hala dünyanın en büyük kayakla atlama kuleleri olarak biliniyor lan Kiremittepe.

Lan dedim, özür dilerim. Lan mı, canım sağ olsun... Ben bu sporu lan demek için sevmedim. Aslında bu sporu ben başta hiç sevmedim. Ben kanala girdiğimde Onur Salman çok fazla yayın alamayacaktı gazeteye geçtiği için, adam lazımdı. O adam, sırf Janne Ahonen'i tanıdığımdan dolayı ben oldum. Bu kadar. Sonra Eren'le tanıştım twitter'dan, blog falan oldu. Öyle.

4 Sezondur kayakla atlama anlatıyorum. İlk sezon umrumda değildi, zorunlu işti benim için, hatta Onur Salman'ı taklit ediyordum bağıra bağıra. Sonra Vancouver'ı izledim, harikaydı. Ertesi sezon 4 tepe anlatmak büyük keyifti, dünya şampiyonası anlattığım en güzel şeylerden biriydi. Keza Vikersund da... Bu sezonsa görev gibi yaptım yine. Keyif aldığımı söyleyemeyeceğim. Hiçbir halt olmadı. 4 Tepe azıcık heyecanlıydı. Dünya şampiyonasını kimsenin izlemediği açık. Peki Eurosport'un yayınlamayacağı olimpiyat oyunlarını kim izleyecek?

Sezon başında, yayın başına 20-25 soru alıyordum, kimse inanmıyordu.Türkiye'de kayakla atlamanın ne işi var? Hiç. Sonra gelmedi o sorular falan zaten. Ocak ortasında sezon başı yapan saçma sapan bir takımımız var. 2-3 yıldır doğru düzgün bir fünikülere sahip olmayan mükemmele yakın bir tesisimiz var. Her saçma ülke dünya kupasında yarışırken Türkiye'nin milli takımı kayak federasyonunun tam olarak adını bilmediği bir ülkede (polanya) ve kupada yarışıyor. Lotos Kupası'na Lotus Kupası falan diyorlar. Deşmemek lazım, birincil hedefleri Aslı davasının düzgün sonlanması. Suç yok.

Dünya kupası sezonunu değerlendirmek gibi bir salaklık yapmaya niyetim yok. Bu yazıyı okuyan herkesin izlediği şeyi bir daha burada anlatayım mı yani? Hayır. Ben bu sezonu hiç sevmedim. Siz sevdiniz mi?

Bu sezon Schlieri'nin rekorlar kitabına geçişini anlattım. Tek eksiği var adamın, o da bireysel olimpiyat madalyası. Soçi Eurosport'ta olmayacak. Daha güzel bir şey anlatayamacağım yani şu ana kadar anlattıklarıma nazaran.

4 yıldır hiç yarış izleyemedim. Hep anlatıyorum, hiçbir şey anlamıyorum. Yayından çıkıyorum, "lan kim n'aptıydı" diye soruyorum metroya yürürken. Saçmalık. Bloga zaten bir şey yazasım gelmiyor yarışları anlattıktan sonra. Anlattım zaten, daha ne yazayım?

Kayakla atlama ne, Türkiye'deyiz. Kendinize gelin. Ben geldim. İdealist öğretmen gibi ciddiye aldım, sanki bir şey olacak.

Temmuz sonu ve Kasım sonunda görüşmemek dileğiyle. 

5 yorum:

  1. cok mu karamsar olmus??

    YanıtlaSil
  2. offf... hakikaten içim karardı. azdık falan ama yeterdik birbirimize (kayakla atlama severler olarak). hem bence kayakla atlamanın Türkiye'de bu kadar bile olsa sevilmesinde sizin de payınız var, "görüşmemek dileğiyle" derken?!

    YanıtlaSil
  3. bazen az olmak daha iyidir. bu sezonun tatsız geçtiği doğru...kendimizi don kişot olarak görelim... görüşmemek ne demek?

    YanıtlaSil
  4. abi bence erken pes etmişsin. Ben şahsen ilk bu sene izledim ama bağımlısı oldum bu sporun futbol basketbol umrumda değil(kızım zaten) ama bayılıyorum kayakla atlamaya, yarışları kaçırmayayım diye eve erken geldiğim bile oldu. Sen de bu işi çok güzel yapıyorsun hakkını vererek. iyi derecede almancam olmasına rağmen aynı yarışı almanca izlemek zorunda kaldım kuşadasında, çok fark etti benim için. ha türkiye potansiyel olarak bu spora çok yatkın ama gerek ilginin başka yönde olmasından gerek finansal sebeplerden(ki buna pek inanmıyorum bunun da nedeni yine birinci saydığım neden futbol varken kim bütçe ayıracak kayakla atlamaya milletin zihniyet bu) Her neyse spordan hiç hoşlanmayan ben bu blogu da eurosportun orijinal sitesini de yarışları da severek takip ediyorum. Bence de fazla karamsar olmuş, yapmayın böyle. Bu arada soçideki olimpiyatları nereden izleyebiliriz? Türk kanallarından hiç mi yok yayınlayan?

    YanıtlaSil
  5. Valla biz senin sayende sevdik bu sporu. Yayın futbol, basket vs maçına denk gelirse kayaklama atlama seyrediyorum ben. Bunda senin anlatımının rolü büyük. Hele bir de FIS'in sitesinden puanlamaları da canlı seyredince tadından yenmez oluyor. Seneye masrafları makul bir seviyede tutabilirsem bir yarışmayı canlı izlemek bile istiyorum.
    Karamsar olmayalım, kayaklama atlamaya düşkünleşememişlere üzülelim.

    YanıtlaSil