2 Ekim 2016 Pazar

Severin Freund: “Hız Kazanıyor”



 Son zamanların en iyi Alman kayakla atlamacısı, son sezondan sonra kalça ameliyatı oldu ve ağustos sonuna kadar tepeye çıkamadı.  Şimdi geri dönüşünü önümüzdeki hafta Hinzenbach (Avusturya) ile yapabilir.
FIS Kayakla Atlama; 28 yaşındaki atlamacıyla konuştu.

FIS Kayakla Atlama: N’asılsın Severin? Güncel sağlık durumun nasıl?

Severin Freund: Medikal perspektiften bakarsak her şey harika. Bir sporcu olarak doğru olmayan veya doğru hissettirmeyen şeyleri söyleyebilmelisin. Beş ay istediğin gibi çalışamadığını söyleyebilirsin mesela, bu oldukça uzun bir süre. Özellikle de, bilinçaltımda kışın bile yaptığım davranışların bir problem yüzünden farklı olduğunu dikkate alınca. Bu yüzden atlamaya tekrar başlayınca o doğru hissiyatı kaybetmeye başladığımı hissettim. Şimdilerde birkaç atlayış daha yaptım ve yavaş yavaş eski hızımı kazanıyorum.

FIS Kayakla Atlama: Tüm bu problemlerin sebebi Innsbruck’taki düşüşün değil mi? Ama ondan sonra atlamaya devam ettin.

Severin Freund: Evet. Bir labrum tear bir ACL tear’la karşılaştırılamaz mesela, artık hiçbir şey yapamadığın anlaşıldığında. Yaşabileceğin bir sakatlık ama kayakla atlamada ihtiyacın olan şeyin, inrun pozisyonundaki gibi aşırı esneklik olması ve bu sakatlığın bu durumu imkânsız kılması acı verici. Hep terapi ve ağrıkesici aldım. O normal his yoktu, biraz garipti ve bu his geçmedi. Sakatlanmanın getirdiği problemler beni durduracak kadar büyük değildi ve sonuçlar iyiydi. World Cup’ta ikinciyken sezonu erken bitirmezsin. Sezon sonrası biraz dinlenmeyle kendi kendine iyileşir diye ummuştum. İyileşti, ama bazı problemler hala vardı. Bir x-ray testi sonucu gösterdi ki bir şeyler yapılması gerekiyordu ve yapılması gereken şey de kalça artroskopisiydi. Ameliyat sonrası kalçayı zorlamamak gerekiyordu, bu yüzden iyileşme süreci uzun sürdü. Kulağa garip gelebilir fakat bu olay beni mutlu etti. Bir sporcu olarak vücudunla garip ilişki ve duygular hissediyorsun. Bir şeyin yüzde yüz doğru olmadığını fark ettiğinde ve sana her şey düzgün dendiğinde yeni sezona başlamak daha da zorlaşıyor.


FIS Kayakla Atlama: Tepelerde değilsin. Şimdi ki planın ne? Sence ne zaman yarışmaya geri dönersin?

Severin Freund: Tekrardan yarışmak ve kış sezonuna dönmek istiyorum. Gerçekten. Hâlâ Hinzenbach ve Klingenthal’da yarışıp yarışamayacağım kesin değil. Ben kıştan önce yarışmayı seven birisiyim. Yaz Grand Prix Final karşılaşmalarında iyi sonuç almak her zaman kolay, ama benim için bu olay bu yıl o kadar önemli olmayacak. Benim ne kadar fonksiyonel olduğumu test etme şansım olacak: Aynı düzeyde çalışıyorum, performans çalışmalar gibi kötü mü olacak yoksa yarışta daha mı iyi atlayacağım. Önümüzdeki hafta çalışmaya devam mı ya da yarışa hazır mı olduğumu göreceğiz.



FIS Kayakla Atlama: Seni Hinzenbach’ta görme ihtimalimiz var yani. Son kararı ne zaman vereceksin?

Severin Freund: Kesin cevap veremiyorum, çünkü kararı tek başıma değil koçlarla beraber vereceğim. Sırt problemlerimde de aynı şekilde, birlikte, karar vermiştik. O zamanlar çok atlamak istiyordum, ama koçlar “Öyle göründüğü gibi, yerden atlarmış gibi atlamak gibi kolay değil. Bir hafta daha beklemelisin.” demişlerdi. Bu tam tersi şekilde de olabilir. Yüzlerce atlayış yapınca duygular da değişiyor. Bu yüzden birlikte karar alıyoruz, kesin bir şey diyemem. Eğer Hinzenbach’ta atlayışım iyi olursa Klingenthal’de de yer alacağım.


Röportaj sonrası Severin Freund’a güçlü atlayıcılar hakkındaki fikirlerini sorduk. İşte verdiği cevaplar:

Andreas Wellinger: 
Severin Freund:Onu hızlı kılan güçlü dönüşleri, uzun mesafedeki öz-baskısı ve tabloda yer edinmesi.

Peter Prevc: 
Severin Freund:Tutarlılık, tutarlılık, yüksek miktarda tutarlılık.

Anders Fannemel:
Severin Freund:Uçma pozisyonuna geçiş hızı ve uçuşunun verimliliği.

Maciej Kot: 
Severin Freund:Çok dikkat çekmeyen bir sistemi var, ama dikkatli bakınca V-şekli vücudunu soktuğu pozisyon çok zor ve çok etkili.

Severin Freund: 
Severin Freund: Bence ben oldukça detaylı bir insanım ve bütün detaylara odaklanabiliyorum. Sağlıklıyken, her ne kadar atlayışım buna çok bağlı olmasa da, tepede iyi sonuçlar çıkarıyorum.



FIS Kayakla Atlama: Çok teşekkürler Severin! Seni Hinzenbach’ta görmek için sabırsızlanıyoruz.

Yazı: FIS


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder