7 Mart 2012 Çarşamba

Vasco Simoes (Eurosport Portekiz Spikeri) Söyleşisi


Geçen günlerde bir ortak arkadaş vasıtasıyla Portekizli meslektaşımla tanıştım ve Facebook’tan arkadaş olduk. Muhtemelen benim içimden geçen “Vay be, Portekiz’de kayakla atlama seyrediliyor muymuş arkadaş…” şaşkınlığı onun aklından da Türkiye için geçmiştir. Dedim bakayım orada durum neymiş, kaç kişi izliyormuş, ilgi var mıymış diye sorayım… Sordum da. Buyrunuz:
Kayakla atlamayla ilgilenmeye nasıl başladın?


Eurosport’un Portekiz’deki internet sitesi için kayakla atlama bilen birileri aranıyordu. Ben birkaç kez izlemiştim, aslında adayların hepsi sadece birkaç kez izlemişti, nasıl olduğunu bilmiyorum ama ben seçildim. Portekiz’de o dönem çok çok az kişi biliyordu sporu ve çalışacak, öğrenecek çok da kaynak yoktu açıkçası. Başlar başlamaz sporun derinliklerine indim ve hastası oldum. Anlattıkça ve haber yazdıkça da hayranlığım artıyor.
Kış sporlarına ilginin çok az olduğu bir Akdeniz ülkesi Portekiz. Ama o coğrafya insanının heyecanı sevdiğini biliyorum, Portekiz’de kayakla atlamaya olan ilgi ne alemde?


Yalan söylemeyeceğim, kayakla atlama ve diğer kış sporlarını seven kesim çok çok ufak. Her yıl artan bir yüzde olsa da, kayaktan, kış sporlarından haberi olanların sayısı hala yeterli değil. Yavaş yavaş daha fazla soru almaya başladık, daha fazla kişinin izlediğinin farkına varıyoruz. Hatta zaman zaman insanlar “Stüdyoya gelip yayında sizinle birlikte izlesek, bize anlatsanız?” diye sormaya bile başladılar. Eskiden sadece yılbaşı döneminde, insanlar Noel tatili boyunca evdelerken izlerlerdi kayakla atlamayı, şimdi tüm sezonu izlemeye başladılar.
Kayakla atlama ve kış sporlarının geleceğini nasıl görüyorsun Portekiz’de? 


Gelişmesi kolay değil tabii. Burada kış sporu tesisi çok yok. Eğer zamanında Almanya’ya ya da Fransa’ya göçmüş bir ailenin çocuğu Portekiz için yarışırsa, anca öyle başarı gelir. Bizim kış sporcularımız var ama genellikle sonlarda oluyorlar. Aslında bir sporcu olsa, bir kayakla atlamacı, insanlar onun için izleseler ne güzel olur… Adam Malysz’in Polonya’ya yaptığını Portekizli bir genç yapabilir belki… Adam’ın sayesinde Dakar bile daha çok izlendi Polonya’da bildiğim kadarıyla… Belki ileride bizde de öyle olur.
İlgilenen kesim kimlerden oluşuyor? Sporcuların özel hayranları var mı peki?


İlgilenen kesim genellikle gençler. Arada tek tük orta yaşlılar da var tabii ama genel yaş ortalaması düşük. Yaş ortalaması düşük olduğu için de tabii özellikle yakışıklı sporcuların hayranları bol oluyor. Schlieri gibi, Kofler gibi kişilerin bayağı hayranı var. Avusturyalılar genel olarak çok seviliyor zaten başarılı oldukları için, onun dışında da Simon Ammann ve biraz da Norveçseverler var.
İnsanlara “Kayakla atlama anlatıyorum” dediğinde ne diyorlar? Beni bayağı garipseyenler olmuştu başta, sana da oldu mu?


Kesinlikle! Başlarda “Aaa o sen miydin? Sen nereden biliyorsun yahu kayakla atlamayı?” diye soranlar oldu. Ama saygı görüyorum çoğu zaman. İnsanlara kuralları anlatmaya başlayınca susmamı söylüyorlar yalnız, çünkü çok karışık geliyor. Yine körling anlattığımı da söyleyince aynı tepkileri alıyorum.
Aslında genel tepki şöyle oluyor; ben kayakla atlama ya da körling anlatıyorum dediğimde “Aaa dur, ben arada izliyorum ama şu kuralı anlamıyorum, bana bir anlatsana” diyorlar.
Zaman ayırdığın için çok teşekkür ederim Vasco.


Ben teşekkür ederim, umarım yakın zamanda kış sporları iki ülkede de daha fazla ilgi görür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder